Kijelölt szervezetként 2005 óta végezzük a játszótéri eszközök ellenőrzését.
Jogszabályi kötelezettség Településük, Intézményük – iskolák, óvodák, bölcsődék – valamint éttermek, szállodák, fürdők területén épített, üzemeltetett játszóterek biztonságosságának ellenőrzése arra kijelölt szervezettel:
- Új játszótéri eszközöket a telepítést követően, a használatba vételt megelőzően
- Meglévő játszótéri eszközöket nagyjavítást követően,
- Minden játszótéri eszközt – legalább négy évente – időszakos biztonsági ellenőrzés céljából.
A megfelelőségértékelő szervezetek kijelölési eljárása alapján Budapest Főváros Kormányhivatala (korábban a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal, még korábban a Gazdasági Minisztérium) által kiadott és felügyelt Kijelölési okirat alapján végezzük a játszóterek, játszótéri eszközök biztonságosságának ellenőrzését:
- Elvégezzük a helyszíni felülvizsgálatot a vonatkozó jogszabály és szabvány követelményeknek megfelelően
- Elkészítjük és néhány munkanapon belül átadjuk az előírt dokumentumokat, papíralapon és elektronikus másolatban
- Igény szerint vállaljuk a szakmai megállapításokra, előírásokra vonatkozó személyes vagy távkonzultációt.
- Szakmai segítséget nyújtunk az üzemeltetés, karbantartás helyes gyakorlatának kialakításában.
- Támogatjuk munkájukat a fővárosi és megyei kormányhivatal megyeszékhely szerinti járási hivatala részére szükséges adatszolgáltatásban.
A játszóterek ellenőrzésének megfelelő eljárásrend szerint végezzük a tornaszerek szabványkövetelmények szerinti felülvizsgálatát.
Felelős üzemeltetői gyakorlat a torna- illetve edzőtermek, sportudvarok eszközeire vonatkozó biztonság fenntartása, dokumentálása, azok megfelelőségének igazolása. Különösen fontos azokban az intézményekben, ahol a szokásos iskolarendszerű képzésen túl tömegsport, közösségi foglalkozás is folyik, a tanítási órákon kívül, szakmai felügyelet nélkül. A helyes gyakorlat szerint legalább 5 évente el kell végeztetni a biztonsági felülvizsgálatot, független és pártatlan szakmai szervezettel.
További hasznos információk a Szakmai Útmutatónkban.
Hatályos szabványsorozat írja elő a tornaszerek biztonsági követelményeit és vizsgálati módszereit, melyet kiegészítünk a munkavédelem – a munkabiztonság és munkaegészség – területén hatályos jogszabályokkal, valamint a megfelelőségértékelő szervezetekre előírt elvárásokkal.
Vállaljuk
- bordásfalak
- kézilabda kapuk
- kosárpalánkok
- mászókötelek szilárdsági és stabilitási ellenőrzését, terheléses vizsgálatát.
Vállaljuk továbbá
- tornatermi térelválasztó berendezés
- tornatermi kosárlabda palánkot mozgató berendezések üzembe helyezést követő, a vonatkozó szabvány szerinti időszakos biztonsági felülvizsgálatát.
A megbízás keretében
- elvégezzük a helyszíni felülvizsgálatot a vonatkozó szabványkövetelményeknek megfelelően,
- elkészítjük és néhány munkanapon belül átadjuk a jegyzőkönyveket.
- Igény szerint vállaljuk a szakmai megállapításokra, előírásokra vonatkozó személyes vagy távkonzultációt.
- Szakmai segítséget nyújtunk az üzemeltetés, karbantartás helyes gyakorlatának kialakításában.
2020. november 30-án hatályba lépett az egyes szórakoztatási célú berendezések, létesítmények és ideiglenes szerkezetek, valamint szórakozási célú sporteszközök biztonságosságáról szóló 24/2020. (VII.3.) ITM rendelet, amely a kondiparkok, kültéri fitnesz eszközök üzemeltetési feltételeit írja elő.
Az üzemeltetőknek a szabványos fitnesz eszközök szakszerű telepítése, megfelelő műszaki állapotban tartása, és a karbantartás rendszeres elvégzése, valamint a szükséges dokumentumok megőrzése képezi a legfontosabb teendőit.
A megfelelő műszaki és biztonsági állapot tanúsítását kijelölt szervezetek végzik. A rendelet hatályba lépését követően az üzemeltetők megfelelőségi tanúsítvány birtokában működtethetik a kültéri fitneszeszközöket.
Jogosultságunk birtokában vállaljuk, hogy az üzemeltetésükben lévő kültéri fitnesz eszközök műszaki vizsgálatát elvégezzük, illetve ellenőrizzük az előírt dokumentumok meglétét/megfelelőségét. A vizsgálat megfelelő eredménye alapján, az eljárás végén kiadjuk az üzemeltető nevére szóló megfelelőségi tanúsítványt.
A kijelölt szervezetektől megkövetelt eljárásrend és az integrált minőségirányítási rendszerben működtetett szakmai gyakorlat alapján végezzük a raktári állványok szabványkövetelmények szerinti felülvizsgálatát.
A munkabiztonságot szolgáló jogszabályi környezet, a hatósági ellenőrzések gyakorlata ráirányította a figyelmet a raktározás, tárolás céljára alkalmazott állványok, polcok szakszerű üzemeltetésére, terhelésének, állapotának ellenőrzésére. A vonatkozó szabvány előírása szerint az időszakos ellenőrzéseket műszakilag felkészült személynek, legalább 12 havi gyakorisággal, jegyzőkönyvvel dokumentáltan kell elvégeznie.
Társaságunk vállalja a telepített acélszerkezetű, szerelt, illetve hegesztett tárolóeszközök felülvizsgálatát, időszakos ellenőrzését az alábbi tartalommal:
- Helyszíni ellenőrzés a vonatkozó szabvány 9. fejezetének előírásai szerint, a telepített acélszerkezetű szerelt vagy hegesztett tárolóeszközök oszlopain, merevítő-elemein, hossztartóin terhelt állapotban történő vizsgálattal, a rendszerek sérüléseire-, valamint a megengedett rugalmas és maradó alakváltozásainak megállapítására.
- Színkóddal történő minősítés, az állványzaton elhelyezett matricával az eredmény alapján
- Jegyzőkönyv készítése, fotókkal, megállapításokkal, értékeléssel és a szükséges intézkedésekre vonatkozó javaslatokkal.